Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Udział w projekcie „Zajęć rozwijających wiedzę geograficzną”

Ochrona środowiska jest bardzo ważna. Rok w rok niezmiernie bogata przyroda staje się uboższa. Niektóre gatunki roślin i zwierząt możemy dzisiaj podziwiać już tylko na obrazkach. Wielu gatunkom grozi wyginięcie. Jest to następstwem często nieprzemyślanych działań człowieka. Okazuje się, że zniszczenia dokonane w przyrodzie przez człowieka zaczynają zagrażać samemu człowiekowi.Pragniemy mieć swój udział w ochronie środowiska, w którym żyjemy. Jesteśmy jego częścią i chroniąc je przed zagładą, gwarantujemy sobie lepsze zdrowie, a nawet życie. Kochamy naszą planetę Ziemię, na której możemy się rozwijać i która nas żywi.

W jaki sposób chronić naszą planetę dowiedzieli się uczniowie naszej szkoły biorący udział w projekcie „Zajęć rozwijających wiedzę geograficzną”. Wraz z opiekunem wybrali się na konferencję klimatyczną, która odbyła się Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego.

Hasłem przewodnim tego wydarzenia była lokalna adaptacja do zmiany klimatu. Konferencja rozpoczęła się wykładem plenarnym - Adaptacja do zmian klimatu, prowadzonym przez prof. Macieja Zalewskiego, Dyrektora Europejskiego Regionalnego Centrum Ekohydrologii PAN oraz Kierownika Katedry UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŁ.

Następnie odbyły się panele dyskusyjne - Rola samorządów w adaptacji do zmiany klimatu i Zmiana klimatu a nasze zdrowie, oraz seminarium Zmiany klimatu i woda - ślad, który pozostawiamy.

Konferencja zakończyła się warsztatami - Rozwiązania Bliskie Naturze – zasady realizacji i wdrażania, w których uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczyli.

Główne wnioski z konferencji to stwierdzenie, że każdy człowiek może przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego na Ziemi poprzez dokonywanie codziennych wyborów.

Oto kilka pomysłów:

  • oszczędzanie wody – np. poprzez zakręcanie wody podczas mycia zębów, wybór prysznica zamiast kąpieli w wannie, zbieranie wody deszczowej w przydomowych ogródkach i wykorzystywanie jej do podlewania roślin, trawników, pilnowanie szczelności kranu i zakręcanie wody
  • oszczędzanie energii - korzystanie ze światła wtedy kiedy jest to konieczne, rezygnacja z funkcji Stand by(np. w telewizorze), wymiana żarówek na energooszczędne
  • segregacja odpadów – np. działania recyklingowe, tworzenie kompostowników
  • torby ekologiczne wielokrotnego użytku – stosowanie ich zakupach
  • wybór środka transportu - np. rower zamiast samochodu, przechadzka pieszo zamiast podróży autobusem
  • korzystanie z odnawialnych źródeł energii – np. panele słoneczne, energia wiatrowa
  • oszczędzanie jedzenia i dzielenie się jedzeniem w przypadku jego nadmiaru
  • produkowanie własnej żywności – np. robienie przetworów, pieczenie chleba
  • unikanie kupowania zbędnych rzeczy - gdy mniej kupujemy wytwarzamy mniej odpadów, więc wybierając się do sklepu przygotujmy wcześniej listę niezbędnych zakupów
  • ponowne wykorzystywanie rzeczy- ubrania, zabawki, niektóre sprzęty

Kilka haseł zaproponowanych przez uczniów:

  • Każdemu sercu bliska, ochrona środowiska.
  • Czyste środowisko, najlepsze uzdrowisko.
  • Drzewa zielone płuca dotlenione.
  • Myśl globalnie działaj lokalnie.
  • Ziemio nie poddawaj się, uratujemy CIĘ!